A ShockWave #1 projektjeként egy úgynevezett reaction ring arcade játékot készítettünk el.
Mi is pontosan a reaction ring?
A reaction ring, mint említettem egy arcade játék, aminek célja, hogy véletlenszerűen leeső rudakat kapj el, még mielőtt azok földet érnének.
A rendszer
A projekt legelső lépése az ötletelés volt. Először azt vitattuk meg, hogy mivel és hogyan szeretnénk megoldani, hogy a rudak lógjanak a gépről és csak akkor essenek le, amikor a rendszer parancsot ad rá. Végezetül úgy döntöttünk, hogy elektromágnesek segítségével tartjuk fent a rudakat, mivel ezek könnyedén irányíthatóak és ráadásul költséghatékonyak is.
Miután már tudtuk, hogy elektromágnesek fogják megtartani a rudat, megoldást kellett keressünk arra, hogy az elektromágnesek kapjanak elég áramot ahhoz, hogy a rudakat fenn tudják tartani. A projekt elejétől kezdve világos volt számunkra, hogy a gépezet ''agyát'' egy Arduino Uno fogja alkotni, viszont az Arduino Uno csak 5 volt feszültségű áram szolgáltatására képes, a mágneseknek, pedig legalább 9 volt feszültségű áramra volt szükségük, ahhoz, hogy a rudakat meg tudják tartani. A problémánkra egy nagyon jó megoldás volt a relék használata, mivel ennek segítségével a mágnesek reagálnak az Arduino által adott parancsra, valamint egy külső áramforrástól elegendő áramot is kapnak.
Ahhoz, hogy a gép működjön szükségünk volt még két gombra, melyek segítségével a játékos tudta irányítani a rendszert. Az egyik gomb azt a célt szolgálta, hogy egy kört a játékos el tudjon indítani (a rudak kezdjenek el véletlenszerűen leesni, tehát a mágnesek kezdjenek el véletlenszerűen lekapcsolni), a másik gombbal, pedig a játékos a kör végén újra fel tudja kapcsolni a mágneseket, hogy a rudakat újra fel tudja rakni a gépre.
A játék menete
Egy játékos 3 kört játszhat le a gépen, mielőtt át kell adnia a helyét valaki másnak. Mikor a gépet bekapcsoltuk a mágnesek is automatikusan felkapcsolnak. Miután a játékos felhelyezte a a rudakat a mágnesekre, az egyik gombbal el is kezdheti az első kört. A kör lejártával (egy körnek akkor van vége, mikor már az összes rúd leesett a gépről, tehát az összes mágnes lekapcsolt) a játékos a másik gomb megnyomásával felkapcsolhatja a mágneseket és felrakhatja a rudakat, majd új kört indíthat. A három kör lejártával a program befejeződik, ez azt jelenti, hogy nem lehet újra felkapcsolni a mágneseket, amíg az Arduino-t újra nem indítjuk.
Tervezés
Mielőtt még nekiláttunk volna fizikailag a gép megépítésének, azelőtt meg kellett bizonyosodnunk arról, hogy az elképzelésünket meg is lehet valósítani, éppen ezért létrehoztuk a gépünk ''prototípusát'' a Tinkercard nevű weboldalon. Ez a weboldal lehetővé teszi, hogy, többek között, lemodellezhesd az elektronikai projektjeid, megírd a hozzá kellő parancssort és kapj egy átfogó képet arról, hogy hogyan is fog működni a gépezeted a valóságban. A Tinkercard sajnos nem tartalmaz elektromágneseket, ezért ezeket ledekkel helyettesítettük.
Ezután megírtuk a programot, ezzel már kész is volt a gépünk ''prototípusa''.
Ez a reaction ring projektünk első bejegyzése. A következőkben írunk a váz elkészítéséről és azokról a problémákról, amikkel szembesültünk a gép építése során. A következő bejegyzés megjelenéséig ajánljuk figyelmedbe a reaction ring projektünkről készült videónkat, amit ITT tudsz megtekinteni!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése